Jak działa pompa wtryskowa PSG Saab?

 

Pompa wtryskowa paliwa zawiera tłok pompy paliwowej, który jest ruchomy, aby kierować paliwo pod ciśnieniem przez kanał, który jest regulowany przez zawór doprowadzający. Zawór podający zawiera część kołnierzową, która po ruchu powrotnym zaworu podającego powoduje zassanie lub odciążenie paliwa w kierunku komory tłoka pompy.

Z czego składają się elementy pompy Saab?

Pompa PSG 16 SaabWynalazek zapewnia środki do zmiany obszaru przepływu paliwa w kierunku powrotnym ruchu zaworu podającego zgodnie z podniesieniem zaworu podającego podczas jego roboczego ruchu otwierania. W jednym układzie zawór podający jest skonstruowany tak, aby zamykał jeden lub więcej otworów wylotowych podczas ruchu powrotnego w dół w celu spowolnienia przepływu powrotnego paliwa do komory tłoka, a w innym przykładzie wykonania zawór podający zawiera część końcową, która zapewnia zmienne działanie dławiące na port łączący się z przejściem zaworu dostarczającego i komorą tłoka pompy. Gdy tłok przesunie się do swojego górnego położenia wystarczająco wysokiego, aby odciąć oba otwory z komory wlotowej, ciśnienie na wylocie zaczyna rosnąć. Przy pewnym wzroście wtryskiwacz na cylindrze silnika jest zmuszany do otwarcia i paliwo zaczyna wtryskiwać do cylindra. Wałek krzywkowy przenosi pięć krzywek. Pierwszym z nich jest mimośrodowa krzywka do uruchamiania pompy podnoszącej. Pozostałe cztery są przeznaczone do napędzania tłoków pompy. Krzywki są instalowane w taki sposób, że elementy pompujące dostarczają paliwo w kolejności odpalania i we właściwej chwili w cyklu pracy silnika. Pompa PSG 16 Saab dostarcza płyn do wlotu elementów pompy wtryskowej.

Każdy element pompy składa się z tłoka napędzanego krzywką, zaworu tłocznego i zespołu regulatora. Celem regulatora jest kontrola objętości paliwa dostarczanego przez tłok do cylindra. Uzyskuje się to poprzez obrócenie tłoka za pomocą spiralnego rowka względem otworu przelewowego.